Βιογραφικό
Η Αικατερίνη Κεράτσα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965.Κατάγεται απο τον Οξύλιθο, Κύμη, Ευβοίας. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών.
Η προσωπική της ματιά στην τέχνη της ζωγραφικής είναι ο ιμπρεσιονισμός. Παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου στο εργαστήριο του Παναγιώτη Μπελντέκου και του Δημήτριου Σαρασίτη και πέρασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Δάσκαλοί της ήταν ο Δημήτριος Σακελίονας στο πρώτο έτος της Σχολής, ο οποίος δίδαξε το μοντέρνο αφαιρετικό στυλ, υποστηρίζοντας πως “less is more”. Συνέχισε και τελείωσε στο εργαστήριο ζωγραφικής του Πρύτανη Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη, όπου μάθαινε στους σπουδαστές να βλέπουν το φως και την σκιά και να μη σταματάει η ζωγραφική στο μοντέλο. Ήθελε με τις προσπάθειές τους να την εκφράσει όσο πιο βαθύτερα μπορούσε ο καθένας. Δάσκαλοι επίσης ο Πηρουνίδης και η Βίκυ Τσαλαμαντά του εργαστηρίου της χαρακτικής, ο Παύλος Πάλτογλου του εργαστηρίου της κεραμικής-γλυπτικής, ο Παύλος Σάμιος του εργαστηρίου της Αγιογραφίας. Σπουδαίοι δάσκαλοι που τους ευχαριστεί πάρα πολύ. Επίσης και αρκετά σημαντικά ονόματα καθηγητών των θεωρητικών μαθημάτων.
Στην πτυχιακή της εργασία (2011-2012) με θέμα «Καθ’ οδόν» επιχειρεί να αναπαραστήσει ζωγραφικά το ταξίδι της ζωής στον ανοιχτό ελπιδοφόρο ορίζοντα ως μία συνεχή διαδρομή αυτογνωσίας και αναζήτησης της
αιώνιας κατοικίας της ψυχής.
Στο έργο της έχει ασκηθεί από τον Ιστορικό Τέχνης – Επίκουρο Καθηγητή στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων – Μηχανικών, ΔΠΘ Γιάννη Κολοκοτρώνη η ακόλουθη κριτική:
«Η Κατερίνα Κεράτσα είναι μια ξεχωριστή περίπτωση ζωγράφου. Την εποχή της ψηφιακής τέχνης μάς υπενθυμίζει τις διαρκείς και μόνιμες αξίες της ζωγραφικής που, αν διατυπωθούν με επινοητικότητα και θεματογραφική ευρηματικότητα, είναι σε θέση να ανανεώσουν τη χαρά της οπτικής απόλαυσης. Τα γαλάζια της είναι πιο έντονα με την πρωινή υγρασία, τα κίτρινα και τα πορτοκαλιά της αυγής είναι λεπτομέρειες του φωτός που θα πλημμυρίσει τον κόσμο. Τα θέματά της είναι εικόνες που συλλαμβάνει το μάτι πίσω από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου σε μια ατέλειωτη διαδρομή. Πρόκειται για μια άλλη εκδοχή της τοπιογραφίας και μια άλλη εκδοχή του ρόλου που παίζει το παράθυρο ως ενδιάμεσος συνδετικός κρίκος του «μέσα» με τον «έξω» κόσμο. Καθόλου τυχαία, στο παράθυρο, γενιές ζωγράφων, ιδίως από την εποχή του Μπαρόκ και μετά, εντόπισαν τη διαχωριστική γραμμή αλλά και το σημείο συνάντησης των συναισθημάτων και των εμπειριών. Στην επανάληψη της ίδιας ιδέας, σε διαφορετικούς πίνακες, με φαρδύτερα ή στενότερα λευκά ή γαλάζια χρωματικά πεδία να αντιπαρατίθενται, οι εντάσεις των εντυπώσεων κλιμακώνονται.
Η Κατερίνα Κεράτσα δημιουργεί εικόνες που οδηγούν τον θεατή από την επιφάνεια της οπτικής σύλληψης στο βάθος της εμπειρίας. Της αρκεί το χρώμα για να φιλοτεχνήσει μια ζωγραφική «συμβολιστικών» προδιαγραφών, των οποίων τον μεταφορικό χαρακτήρα υπογραμμίζει η επαναληπτικότητα της θεματογραφίας. Η μεταφορά είναι εξίσου εργαλείο πολύτιμο στη ζωγραφική, όπως και στη γλώσσα: η εικόνα δομεί τις συλλογιστικές εμπειρίες και μεταφέρει την ένταση και την έκταση από το λεκτικό επίπεδο στο οπτικό πεδίο. Πόσοι συλλογισμοί γίνονται καθ’ οδόν μέσα από το αυτοκίνητο σε κίνηση;», Με το βλέμμα και τη σκέψη: Κείμενα για την τέχνη και τους καλλιτέχνες (1987-2014), Εκδοτικός Οίκος Μέλισσα, 2015.
Ομαδικές εκθέσεις 2014 Ομαδική- Της θάλασσας εικόνες- Το Γραφείο Διασύνδεσης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών και το Ευρωπαικό πρόγραμμα PERSEUS. 2013 Ομαδική- Το χρώμα της βίας- Όμιλος UNESCO Αμαρουσίου, πολυχώρος open C.A.S.E. 303 Κηφισιά. 2013 Ομαδική- Απεικονίζοντας τον Γ. Μπουζιάνη. Μουσείο Μπουζιάνη, Δάφνη. 2013 Ομαδική- 90 Επιστολόχαρτα της καταστροφής της Σμύρνης. Αίθουσα ΙΑΝΟΣ Αθήνα, Αίθουσα ΙΑΝΟΣ Θεσσαλονίκη, Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας, Δημαρχείο Πάτρας, Δημαρχείο Βέροιας. 2013 Ομαδική- art is hard - Ρέθυμνο Κρήτης - αποθήκες ΕΓΣΡ/Φουγάρου Κουμπέ. 2011 Ομαδική - των φοιτητών ΑΣΚΤ ως συμπαράσταση στον αγώνα των κατοίκων της Κερατέας, ενάντια στη κατασκευή ΧΥΤΑ στο Μηχανουργείο Λαυρίου. 2010 Ομαδική- Εικαστικές δημιουργίες του εργαστηρίου Φιλοπρόοδου Ομίλου Υμηττού ως δασκάλα του εργαστηρίου. 1994 Ομαδική- Εικαστικές Δημιουργίες- Δημαρχείο Ηράκλειο Κρήτης, Κρήτη. Με τον γνωστό ζωγράφο Μπότη Θαλασσινό.
Από την έκθεσή της του 2014 στην Epsilon Art Gallery, Λουτράκι
. . .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου